Gå-hjem møde v/ Guðrið Højgaard, direktør i Visit Faroe Islands
SheepView - Hvordan laver man en af verdenens bedste og mest effektive reklamer?
Når det kommer til markedsføring gælder det ofte om at være kreativ! Og kreativitet skortede det ikke på, da Færøernes Turistråd skulle finde en effektiv måde, at få bragt Færøerne på kortet...
Hvad gør man som destination, når man ikke eksisterer på de fleste verdenskort, og når Google Street View ikke vil sætte én på verdenskortet?
Med et budget på ca. 2 mio. kr. og et mediebudget på 0 kr., hvordan opnår man så:
- ROI 150.000 %
- Reach: +2.000.000.000
- Nyhedshistorier: +7000
- Webside historier: 42.200
- Anslået PR-værdi: DKK 370.000.000
Der bliver brugt rigtig mange penge på markedsføring verden over. Hvis ikke man har det største marketingbudget, hvordan kan man så få omtale på bedste vis?
Kom og hør Guðrið Højgaard, Direktør i Visit Faroe Islands fortælle, hvordan de sammen med Atlantic Airways og deres reklamebureau (og ved hjælp af en hel del færøske får!) har formået at sætte Færøerne på verdenskortet med kampagnen SheepView .
Arrangementet er lavet i samarbejde med IATA Comet, der også byder på et let traktement afslutningsvis.